//WL2K Reis Marokko en het varen naar Isla Graciosa.

Hallo beste lezers,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik de blog bijgewerkt heb en voel mij ook best wel ongemakkelijk hierdoor.
In Marokko hebben we zoveel gezien en beleefd, dat het niet afgedaan kan worden met zoiets van ” ’t Was mooi” , dat is niet gestand aan de ervaringen en belevingen, dus een uitgebreide blog volgt nog uiteraard.

Inmiddels zijn we een dag na terug komst in de haven vetrokken door een gunstig weergat, en die moet je gewoon nemen, anders zit je gelijk weken in die Marina.

Donderdag nog gebruik gemaakt van het busje om in een grote supermarkt boodschappen in te slaan en vrijdag met de Zanzitaxi (bijboot) diesel gehaald met jerrycans,
Zaterdag morgen ok 07.00u konden we uitklaren bij politie en douane, uiteraard met hond, deze stond vaster op de benen.

8.00u waren we buitengaats geloodst met de pilot en begon het grote visnet zoek en ontwijk actie. Ondanks dat we ” binnedoor” zijn gevaren, is een ieder verschoond gebleven van gebreken. Oh ja alle 4 boten, waar we ook mee naar Rabat zijn gevaren zijn ook deze reis van de partij, de Zanzitour is still alive and kicking 😉

We zijn nu op moment van schrijven ter hoogte van Agadir op volle zee (oceaan) en nog 190 mijl verwijderd van de Canaries, De hele trip is 485 NM.
De Rhapsody hebben we nog in beeld met de AIS en zijn 10 mijl voor ons, de Ikinoo en Zanzibar zijn waarschijnlijk veel verder en spoorloos.
Vanavond om 17.00 utc op 8075 en LSB een radionetje dan maar, want ook met de VHF(Marifoon) gaan we het niet meer redden naar allen.

De windvaan is niet betrouwbaar en nog niet veel gebruikt, lastig apparaat om in te stellen.
De stuurautomaat heeft als kuur dat hij random een netwerkfout geeft en uitvalt. Door de golven raakt hij ook van slag en gaat gieren ook geen succes dus, ergo onze armspieren groeien met de dag. Dit moet nog wel opgelost worden voor de oversteek, anders voor mij no-go.

Nou de rest aan verhaaltjes en foto’s voeg ik later op de wal weer toe.

Zijn jullie in ieder geval iets op de hoogte.

Auteur: Thom

Bouwer en zeiler!

One thought on “//WL2K Reis Marokko en het varen naar Isla Graciosa.”

1. Fijn weer iets van jullie te horen, het gaat goed super! En met meerdere zeilers. Jullie rugzak raakt al aardig gevuld ! Wensen jullie alle goeds, groeten vanuit Frankrijk henk en janny