Las Palmas pit-stop en door naar Puerto Mogan.

In de Marina gelijk plannen gemaakt om hier de ” lastige” inkopen te doen voor boot onderdelen.

Ook voor het gas zouden we hier moeten slagen met een extra drukregelaar, gelijk naast de marina was een pompstation en hier nagevraagd.

Zij konden ons niet helpen, maar in de stad was wel een station die de flessen kon vullen. Eerst maar naar een paar adressen gegaan om te kijken of we iemand konden charteren die het gebroken onderdeel voor onze windvaan kon laten maken/draaien.

Na een paar keer vragen bij verschillende winkels, werden we verwezen naar een zaak die het kon regelen.

Inderdaad na wat overleg wat ik wilde hebben, in kunstof uitvoering 2x of in aluminium of rvs  1x geen probleem ging vanmiddag nog de deur uit naar de draaierij.

Gelukkig dat is in gang gezet. Maar na een paar dagen geen melding van hun kant ondanks de belofte. Om het maar kort te houden niks van terecht gekomen en na aandringen kon ik mijn originele met de werktekening die ik gemaakt had terug krijgen. GRRRRRRRR. De gasdrukregelaar zelfde resultaat, of campinggas of de spaanse fles uitvoering geen van beide bruikbaar. Misschien iets voor de fabrikanten om in europa eens een lijn te trekken.

Ook met de fles op de kar lopend de stad in, want taxi`s willen geen gasflessen vervoeren op zoek naar het bewustte  gasvulstation. Ook gevonden en hier wederom teleurgesteld. De exacte nippel die zij gebruikten van de flessen zat er niet op en konden ons niet helpen, hadden ook geen verlopen dus einde verhaal.

We moesten na een paar dagen ook door naar Puerto Mogan, want de kinderen zouden overmorgen komen.

De wind stond gunstig en konden tot de laatste 4 mijl het bezeilen, hoe zuidelijker we kwamen hoe meer wind er kwam wederom tussen de 20-25 knopen.

In de buurt van Puerto Mogan draaide de wind volledig en stond op de kop, dus maar motoren het laatste stuk.

De Marina in Puerto Mogan had woord gehouden en ons een plekje  vrij gehouden.

Wim en Danielle zijn goed aangekomen werd ons ge-appt vanaf het vliegveld, mooi die zijn hier naar onderweg met de op het vliegveld geregelde huurauto.

Er is eerst een acclimatiseer dag (zaterdag 12-11-2016) en daarna hebben we een rondje Gran Canaria gedaan, dit was een schitterende ervaring wat een ruig landschap hier.

Weer heel anders dan de eilanden die we bezocht hebben, welke mooi is en minder mooi is heel persoonlijk en laat ik mooi in het midden.

Hieronder een fotosessie.

Bij de koffiemolen

Een van de stuwmeren op Gran Canaria.
Bezig de indrukken te verwerken.

Huizen in de bergwand opgenomen.
Wie vond mooi.
Straat met bloemen in Puerto de Mogan.
Ja wij hebben ook vakantie.
Het blijft leuk werk.
Barbequen aan boord.

Maandag 14-11-2016 via de oostkust richting Las Palmas gereden, ter hoogte van Telde werd er vanuit de achterbank in koor “Decathlon!” geroepen.

Oftewel eraf hier moeten we heen, het had even wat zoekwerk nodig, maar uiteindelijk zijn we er gekomen.

Hier zijn zowaar wat inkopen gedaan en konden we onze weg vervolgen naar LP, we hadden de Zanzibar al gewaarschuwd van onze komst terwijl we in het havengebied rondliepen.

Het gezellige weerzien werd dan op een terrasje beklonken en de spullen meegenomen uit NL vonden hun eigenaren.

Hierop naar een watersportwinkel gereden in het noorden van de stad volgens de pilot, maar een vergeefse rit, deze was niet meer op het aangegeven adres of in de buurt.

Op de terugweg naar het schip konden we in de avondspits aansluiten, onderweg werd nog besloten ergens te gaan eten. Wim wilde een bezoek aan Playa des Ingles bij Mas Polomas van zijn “bucketlist”afstrepen, aldus geschiedde.

Voor de rest van de dagen zijn we wat gaan zeilen voor zover er wind stond en dat was niet veel en een aantal keren voor anker wat wel weer een bevrijdend gevoel geeft na dat hutje-mutje gedoe in een marina.

Vanavond krijgen we ons “laatste avondmaal”  volgens Wim en morgen is het weer terug vliegen naar Nederland en begint de alledaagse  sleur weer onder frisse omstandigheden.

Wij blijven gelukkig hier en varen verder in onze extreem lange zomer, de voorbereidingen voor het vertrek naar de Kaap Verden kan beginnen.

Als dat verrekte onderdeel nu maar gereed is voor de windvaan, want zonder vertrek ik niet!