Martinique, weer op Europees grondgebied.

De zeiltocht naar Martinique was in het begin vanaf St. Lucia ruig te noemen en we maakten stevige klappen op het water door de tegenlopende golven van 2,5 meter hoogte.

Dit hebben we iedere keer bij het verlaten van een eiland hier, eerst zorgen dat je ruim boven het eiland komt, want hier is het water het rumoerigst door stromingen en wind.

Verderop wordt de deining weer wat langer en loopt het schip goed en dan kom je onder het volgende eiland en dan valt de wind geheel weg en/of is heel vlagerig.

De aanloop bij Marin was lekker en relaxed, en goed betond.

Een van de eerste aanblikken was onderstaand plaatje, nou dan ben je toch al onderweg op zoek naar je zwembroek/bikini.

Passeerden we en passent bij de ingang naar Le Marin

Eerst even een verkenningsrondje, want we wilden graag ankeren en hiervoor is gelegenheid genoeg, maar waar?

Grote velden met ankeraars met van alles erop, verhuurders, huurders, zeezigeuners en visite zoals wij.

In de marina kijk je de ogen weer uit naar dit moois, niet dat ik dit wil hoor.

Koninklijke boys, hoe contrast rijk met de “Fruit boat-boy in St. Lucia”

Na een plekje gevonden te hebben ons ingeklaard in de Marina, gaat op z´n frans.

Daar staat een computer en regel het, bon chance.

Hierop boot-schappen doen, nou dat is een feest hier een Leader Price met een eigen aanlegsteiger voor de bijboten, kar er naast schuiven en laden maar.

Een andere mogelijkheid was via een kreek naar de Carrefour en een ander winkelgebied.

De foto´s spreken wel weer voor zich.

Nou na het uitpakken en al die tassen weg gestouwd te hebben, DE Lunch “aanvallen”.

Stokbrood, croissants tjonge dat is lang geleden.

We waren nog wat in het schip aan het rommelen in de namiddag, werd er plotseling stevig op het schip geklopt. Hmm zoveelste boatboy?

Keek uit het raam, zie ik de gezichten van Eltjo en Lilian voor mij.

Leuk man kom aan boord, die moeten ertegen gevaren hebben om hier te komen, want had al gezien dat ze weer naar “boven” kwamen.

Lekker gekletst en gelijk de volgende ochtend moesten we op de koffie komen op de Win2Win.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bij Eltjo en Lilian in de kuip, die verrasten ons de dag ervoor gigantisch met hun komst.

Na de koffie zijn wij dan ook vertrokken om een stukje verder te varen, tot ziens Eltjo en Lilian. We zullen hen binnenkort nog wel weer treffen.

Bye bye, Le Marin.
Diamond Rock rechts in de verte. Onderzijde Martinique.

We gaan dus overnachten in Anse Noir, waar we ons nog tussen een paar andere schepen weten te manouvreren.

De volgende dag naar de kop van Martinique gevaren naar het plaatsje St, Pierre, hier konden we weer uitklaren.

Misschien overbodig, maar als je op de foto´s klikt komt er een pop-up text.

En vanaf dit punt op naar het volgende eiland Dominique, hier gaan we weer wat meer uitstapjes maken.

Auteur: Thom

Bouwer en zeiler!

One thought on “Martinique, weer op Europees grondgebied.”

1. Hoi Hilda en Thom
    Prachtige foto’s. En wat leuk dat je toch steeds weer mensen tegen komt die je al eerder gezien hebt.
    Wat heerlijk om zo vrij te kunnen leven